zaterdag 27 oktober 2012

Open Source Onderwijs markt / beurs / symposium... een succes !

Wat mij betreft was de Open Source Onderwijsmarkt zoals Twan 'm noemt een succes vandaag ! Dat smaakt naar meer. Zo begreep ik heel duidelijk van Emile en Jochem. En ook Twan staat daar positief tegenover. Ik ook ! Jij ? Wat zijn jouw ervaringen / waar zie je naar uit als het om open source (en / voor het) onderwijs gaat ?

Ik ben positief verrast door het 'educatieve kinderstudio' / 'MUP one' verhaal van Hans Sleurink. Emile maakte middels Aristoteles een punt van het kip en dat ei... Overigens komen de meeste presentaties online op OS-Onderwijs.nl als ik het goed heb begrepen ?!

Iedereen die (mede) dit evenement heeft georganiseerd, er heeft gepresenteerd of daar was, van harte bedankt voor al jullie inbreng ! Ik heb er van geleerd. Denk aan Scratch in het basisonderwijs of de nieuwe LPI Linux Essentials voor het MBO.

Een aantal van jullie heb ik de hand mogen schudden. Enkele handen had ik graag geschud maar dat is er helaas niet van gekomen. Dat doe ik graag bij een volgende gelegenheid. Ben jij er dan ook ?

- Open op School (Jochem van den Anker)
- EduPc (Twan en Teun Vermunt)
- Scatchweb.nl (Joek van Montfort))
- Zentyal (Rob Bosch)

- Dirk's zendingswerk vanuit de Baarsjes, obs Rosa Boekdrukker (Dirk Schouten)

P.S. Over de achtergronden, motivatie en organisatie lees op OS-Onderwijs.nl. Tip / suggestie : Wordt lid van de Open Source Onderwijs groep op Linkedin. Het is, om redenen van beheer (moderatie), een besloten groep en daarom is aanmelden noodzakelijk.

Geen opmerkingen: