zondag 25 januari 2009

Accepteren

Accepteer dat het leven jouw eigen probleem is.
Niet dat van de ander!

Naar aanleiding van iets wat ik las in het nog vrij nieuwe tijdschrift 'Flow'. Dat had, als ik het me goed herinner, te maken met een vrouw die een sterke man als beslisser wil. Beslis toch lekker zelf! Laat ieder zijn of haar eigen beslissingen nemen. Of respecteer het niet kiezen / beslissen van de ander... Accepteer en respecteer ieders levenspad, tao, dharma of hoe je het zelf noemt of zou willen noemen. Anders, meer positief geformuleerd:

Accepteer dat het leven jouw eigen oplossing is.
Niet die van de ander!

Maar goed, ik begrijp best en ken het gevoel ook dat je graag geleid wordt door een ander. Of verwend. Gezien... Aandacht. We willen het allemaal. Ik schrijf dit met aandacht. Voor mezelf en ook met jou in gedachten! Ik wens je veel geluk en wijsheid :-)

2 opmerkingen:

Jan Klerk zei

kort krachtig en mooi gezegd!

JoG zei

Dank je Jan :)